Despre noi
Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) este un organism autonom, de interes local al municipiului București, cu personalitate juridică, finanțată din venituri extrabugetare, având calitatea de Autoritate de Reglementare Tehnică, exercitând atribuțiile prevazute in Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000, încheiat între Municipiul București, in calitate de Concedent, si societatea Apa Nova București S.A., in calitate de Concesionar, și în Actele Adiționale la Contractul de Concesiune si asigurand urmarirea aplicarii reglementarii serviciului publice de alimentare cu apa si de canalizare din municipiul Bucuresti.
În activitatea sa, Autoritatea de Reglementare Tehnica va urmari aplicarea urmatoarelor principii si reguli de functionare, esentiale pentru serviciile publice de interes local:
(a) continuitatea fiecărei forme de serviciu public din punct de vedere cantitativ și calitativ;
(b) adaptabilitate la cerințele utilizatorilor;
(c) aplicarea acelorași reguli tuturor utilizatorilor serviciilor publice;
(d) asigurarea transparenței activității proprii față de utilizatorii serviciilor publice;
(e) măsurarea calității serviciilor publice pe bază de indicatori de performanță;
(f) respectarea prevederilor legale privind protecția mediului.
Obiectivele generale ale Autoritatii de Reglementare Tehnice sunt :
(a) urmărirea aplicării reglementărilor serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București;
(b) monitorizarea cu maximă obiectivitate a respectarii de către Concesionar a reglementărilor specifice serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București;
(c) monitorizarea, în condiții de imparțialitate, independență și integritate, a respectării nivelelor de servicii specifice serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul Bucuresti, prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și în Actele Adiționale la Contractul de Concesiune;
(d) notificarea neîndeplinirii de catre Concesionar a obligațiilor privind realizarea nivelelor de servicii specifice serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București, în conformitate cu procedurile prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și în Actele Adiționale la Contractul de Concesiune, CGMB urmând să decidă aplicarea penalităților corespunzătoare;
(e) asigurarea expertizei tehnice pentru soluționarea disputelor dintre utilizatori și Concesionar, legate de respectarea nivelelor de servicii specifice serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul Bucuresti, prin analiză imparțială a situațiilor, în cazul în care apelul utilizatorilor către Concesionar nu a condus la soluționări acceptabile pentru părți;
(f) întocmirea, actualizarea și gestionarea băncilor de date cuprinzând informații referitoare la evoluția nivelelor de servicii specifice serviciului public de
alimentare cu apă și de canalizare din municipiul Bucuresti, precum și alte informații relevante pentru evaluarea acestor nivele de servicii;
(g) realizarea de sinteze și analize comparative ale informațiilor cuprinse în băncile de date, furnizate de operator, consumatori sau terți, în vederea evaluării performanței serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul Bucuresti.
Atributiile Autoritatii de Reglementare Tehnice sunt:
(a) aplică toate prevederile referitoare la sarcini și responsabilități specifice prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000, Actele Adiționale la Contractul de Concesiune și reglementările naționale și locale în vigoare;
(b) monitorizează și verifică respectarea nivelelor de servicii corespunzătoare serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București, stabilite prin Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și Actele Adiționale la Contractul de Concesiune;
(c) emite documente referitoare la certificarea conformării Concesionarului la standardele prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și Actele Adiționale la Contractul de Concesiune;
(d) emite documente referitoare la respingerea certificării conformării Concesionarului S la standardele prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și Actele Adiționale la Contractul de Concesiune, în cazul în care se constata nerespectări ale acestor standarde, urmând a aplica procedurile prevăzute în Contractul de Concesiune;
(e) notifică Parțile Contractului de Concesiune în legatură cu neîndeplinirea obligațiilor privind realizarea nivelelor de servicii corespunzătoare serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București, stabilite prin Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și de Actele Adiționale la Contractul de Concesiune; în conformitate cu procedurile prevăzute în Contractul de Concesiune, CGMB urmând să decidă aplicarea penalităților corespunzătoare;
(f) asigură expertiza tehnică pentru rezolvarea disputelor/litigiilor dintre utilizatori și Concesionar, apărute în aplicarea Contractului de Concesiune nr. 1329/29.03.2000, legate de respectarea nivelelor de servicii prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și în Actele Adiționale la Contractul de Concesiune, în cazul în care apelul utilizatorilor către Concesionar nu a condus la rezolvări acceptabile pentru părți;
(g) realizează informări, analize, verificări, comunicând concluziile sale utilizatorilor, în condițiile respectării prevederilor specifice din Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și în Actele Adiționale la Contractul de Concesiune;
(h) întocmește, actualizează și gestionează banca de date cuprinzând informații referitoare la evoluția nivelelor de servicii prevăzute în Contractul de Concesiune nr. 1329/29.03.2000 și în Actele Adiționale la Contractul de
Concesiune, precum și alte informații relevante pentru evaluarea acestor Nivele de Servicii, furnizate de Concesionar, utilizatori sau terți;
(i) realizează sinteze și analize comparative ale informațiilor cuprinse în băncile de date în vederea evaluării performanței serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul Bucuresti;
(j) asigură transparența informațiilor referitoare la nivelele de servicii specifice serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare din municipiul București și a sintezelor și analizelor comparative realizate, urmărind o bună comunicare a acestora către părțile interesate și utilizatori.
